Dataskydd och GDPR Vi på
Till Bröllop lägger stor vikt på dig som kund och tar din
integritet på största allvar. Därför vill vi informera dig om hur
vi behandlar personuppgifter. Här finns information om dataskydd och
GDPR och hur Till Bröllop behandlar personuppgifter.
Personuppgifter hos Till Bröllop
Vad
är personuppgifter? Med "personuppgifter" avses all slags information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person som är i livet. Till Bröllop är personuppgiftsansvarig för de uppgifter som du tillhandahåller oss eller som inhämtas av oss från annan källa. Inom Serfolk behandlas alltid personuppgifter med stor respekt för den personliga integriteten. Nedan finns en beskrivning av de riktlinjer som Serfolk tillämpar, hur vi hanterar och lagrar informationen samt vilka rättigheter du har. Riktlinjerna inskränker aldrig de rättigheter som gäller enligt dataskyddsförordningen eller annan rättsligt bindande bestämmelse. Insamling
personuppgifter
- Kontaktuppgifter och
demografisk data från offentliga källor.
Andra ändamål för
vår behandling av personuppgifter kan ha sin legala grund i olika
lagkrav, det vill säga där vi måste uppfylla en rättslig
förpliktelse, exempel på sådana ändamål är behandling av
personuppgifter enligt bokföringslagen för fakturering eller när
vi förmedlar information om ändrade avtalsvillkor.
Vid ett eventuellt
överlämnande av Till Bröllop så vidarebefodras
personuppgifter till nya ägare. Vi kan i vissa fall, på begäran
enligt lag och myndighetsbeslut, vara skyldiga att lämna ut
personuppgifter till, till exempel polis, för brottsförebyggande
åtgärder och brottsutredningar.
Reklam och annonser Reklam
inställningar Direkt annonsering Vid direkt annonsering köper annonsörer annonsplats direkt av oss och vi placerar annonserna direkt på våra sidor. Våra annonsörer köper vanligtvis ett antal annonsvisningar riktade mot ett eller flera annonssegment. Programmatisk annonsering Programmatisk
annonsering är annonsering som sker i realtid. När du laddar vår
sida sker en realtids-budgivning bland våra tillåtna annonsörer
där det vinnande budets annonser visas. Vid budgivningen får
annonsörer tillgång till ett pseudonymiserat ID och en kod för det
annonssegment som du tillhör.
Lokal lagring av data - cookies När
du besöker vår sida kan vi eller de tjänsteleverantörer som vi
arbetar med använda lokal lagring av data, som cookies/kakor,
spårningsanrop eller liknande tekniker, för att säkerställa att
du som användare får en så bra upplevelse som möjligt. Här kan
du läsa mer om vad det innebär och vad informationen används
till.
Dessa cookies används för att
samla in information om hur besökare använder vår webbplats.
Microsoft ger
dig mer information om cookies.
Vad är intressebaserad annonsering? Intressebaserad annonsering är en metod för att presentera annonser på de webbplatser du besöker på Internet och göra dem mer anpassade till dina intressen. Intressen grupperas baserat på tidigare användning av Internet, och Internetanvändare visas sedan annonser som matchar deras intressen. Marknadsföringen blir på så sätt bättre anpassad och mer användbar för dig.
Frågor & Svar dataskydd och GDPR
Vad
är GDPR?
Om jag vill veta mer om intressebaserad annonsering och skydd av personuppgifter på internet var kan jag då läsa? |